سود جویی دلالان در بازارآهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، قیمت آهن قطعا در این روز ها که همه از علل گرانی آن براعت می جویند، با حذف دلالان از بازار کاهش خواهد یافت. چراکه قیمت‌های افسار گسیخته محصولات فولادی، بهترین فرصت را برای دلالان پیش آورده تا بازار را به جولانگاه خود تبدیل کنند و با خرید و احتکار این محصولات به افزایش قیمت‌ آن ها بیش از پیش دامن بزنند. از این رو مجتبی جوهریان، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اذعان داشت که با افزایش بی‌رویه قیمت، احتکار و کم‌فروشی آهن آلات برخورد خواهد شد.

وی هم چنین بیان کرد: محصولات فولادی براساس عرضه و تقاضا در بورس کالای ایران مبادله می‌شوند که در ماه‌های اخیر به‌دلیل افزایش قیمت‌های جهانی و همچنین افزایش نرخ ارز، قیمت معاملاتی در بورس کالا نیز افزایش یافته است. بنابراین رشد قیمت‌ها در بازار آزاد علاوه بر موارد گفته شده، متاثر از افزایش حجم تقاضا به‌واسطه انتظارات تورمی موجود و نقدینگی سرگردان، اقدامات سوداگرانه برخی واسطه‌ها در خرید و رعایت نکردن کف عرضه ابلاغی محصولات فولادی توسط برخی واحدهای تولیدی، رشد بیشتری نسبت به قیمت‌های بورس داشته است.

از این رو این مقام مسئول تاکید داشت که هیچ‌گونه کوتاهی در برخورد با متخلفان بازار محصولات فولادی نخواهد شد و این سازمان براساس ابلاغیه‌ها و شیوه‌نامه‌های صادره شده از طریق کارگروه تنظیم بازار و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با هرگونه تخلف اعم از افزایش بی‌رویه و نامتعارف قیمت، احتکار، کم‌فروشی و عرضه نشدن مناسب این محصولات برخورد خواهد نمود و اقدام‌های تعزیری لازم برای آن دسته از واحدهای تولیدی محصولات فلزی هم چون (فولاد، مس، آلومینیوم، لوله و پروفیل و...) که با وجود تکلیف به عرضه محصولات در بورس کالا، اقدامات مرتبط با رعایت کف عرضه را انجام نداده اند ونسبت به فروش محصولات خود در بازار آزاد اقدام کرده‌اند، در حال انجام می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: